بحث هذه المدونة الإلكترونية

17‏/8‏/2010

النادى المختلط

وانا معديه يوم الاحد على الصاله لافيت  عموكوا احمد رشدى  مهيص  وفراحان وبيقول جووووووووووووووون
فى ايه يا بابا ايه الى حصل الزمالك جاب جون فى بيتروجيت
يالهوى كل الفرحه دى عشان الزمالك
معلش اصل بابا من القله القليله الباقية فى مصر الى لسه ليها نفس  تشجع نادى الزمالك وبحرارة وبرغم كل ما الى حصل
وخطر على بالى سؤال هو النادى ده لية لسه مازال قائما
بالبحث والسؤال عن نادى الزمالك طلع نادى عريق والله
تم تاسيسه سنه 1911 وانا شكه فى التاريخ  وكان بيديره الاجانب فى ذلك الوقت  عشان كده كان بيطلق علية النادى المختلط
وفى سنه 1917 حاول عدد من المصرين المجاهدين (الاستقلال التام او الموت الزوئام ) ان يقوموا بتمصير النادى  وبعد كده تم تسميه نادى فاروق 
يعنى نادى ملكى
ولله ده طلع نادى عريق فعلا
وطبعا  الناس هتقول انا زمالكويه لاء طبعا انا مصراويه  اشجع المنتخب المصرى فقط بس نفسى يروح كاس العالم ولو مره تانيه فى حياتى قبل ما اموت

هناك 4 تعليقات:

شمس العصارى يقول...

الله ... هو عيب الانسان يبقى زملكاوى
ده حتى على راى المثل " ارحمو عزيز قوم ذل " .... قصدى " من فات قديمه تاه " ... يووووووووووه اقصد اقصد خليهم عايشين يحلمو ببطولة ههههههههههههههه
ثم ان فى حد يفرح بجون فى سوبر جيت هههههه
هو فعلا من اوائل الاندية المنشئة فى مصر
بس نعمل ايه لعمايل الزمان ههههههه
ثم ايه كأس العالم ده ... ده فى المشمش
وبعدين هما راحو تانية فعلا
وانتى شكلك لا تعرفى الاولى ولا شوفتى التانية ههههههههههههههههههه
خلى الامل ده للاحفاد

darien يقول...

طب اعملوا ايه اقتلوا يعنى عشان زماكلوى ولا اغيره هههههههههههههههه
وبعدين موضوع كاس العالم بتاع ربنا يمكن ربنا يكرم وينفخ فى صورتهم ويروحوا فعلا
اما بنسبه للانتماء لنادى معين بقى اليومين دول زى الانتماء السياسى لحزب
هههههههههههههههه
الاهلى نادى الاغلبيه والزمالك وباقى الاندية نوادى المعارضه
بس ابتدى يظهر فى الافق نوادى جديده زى انبى وحرس الحدود
هههههههههههه
ايه ده ولله عندى بعض المعلومات الكرويه وانا كنت فاكرانى ميح ههههههههههههههههههه
بس ايه رائك فى الى حصل فى ماتش الاهلى وشبيبت القبائل لسه مازلت مع الاخضر

شمس العصارى يقول...

يوووووووووه تانى كأس العالم
ماهو ربنا اكرم ونفخ فى صورتهم كذا مرة .... بس هما الى مش عاوزين يروحو ههههههههههه
اخير :
كنت ولازلت ومصرا انى مع الاخضر
هههههههههههههههه
باتفاق الكل ان من افسد مبارة الاهلى و الشبيبة هو طاقم التحكيم
والحكمان مش جزائرييان ولا مراقب المبارة جزائرى
وبعدين شوية عيال بيحدفوا بالطوب ... نعمل عقلنا بعقلهم طيب
ما احنا ياما عملنا و حنعمل هو جديد علينا يعنى
انا مع شعب الجزائر مش مع مشجعى الجزائر المتعصبين و الحمقى

darien يقول...

يووووووووووووووو تانى طيب ههههههههههههههه
انا ما تكلمتش عن الشعب الجزائرى انا بتكلم عن الفريق البلطجى الى ربا للاعيبه الرعب
بينزلوا الملعب من هنا واللعيبه بتوعنا ما تعرفش حاله الزعر والرعب الى بتركبهم تقولش بيلعبوا مع عفاريت
اشتاتا اشتوت احفظنا يارب

من أنا

cairo, Egypt
انسان يبحث عن ذاتة